Dersin Adı | Dış Ticarette Özellikli Konular |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ITF 428 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin uluslararası ticret ve işletmecilik çevresi ile ilgili bilgilerini geliştirmelerine ve global ekonomide çok uluslu şirketlerin stratejilerini analiz edebilecek becerilere sahip olmalarına yardımcı olacaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, uluslararası ticarette gerekli olan temel fonksyionlar içerisinde uluslararası planlama, kadrolaşma, koordinasyon ve kaynakların kontrolü konularını incelemektedir.Derste ayrıca değerzinciri yaratan faaliyetler üzerinde de yoğunlaşılmakta ve rekabetçi performansı kuvvetlendirmek için gerekli olan stratejik yönetim konularına da değinilmektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Konuk Konuşmacı | |
3 | Küresel ticaretin yeniden şekillenmesi | World Trade Report 2020 & World Trade Report 2023 |
4 | İzmir Ticaret Odasına Ziyaret | - |
5 | İzmir Limanı Gümrük Müdürlüğüne Ziyaret | - |
6 | Ege İhracatçı Birlikleri Ziyareti “Genç İhracatçılar Konseyi ile Toplantı” | - |
7 | İhracatın Gelişiminde Sergilerin (Fuarların) Rolü (Konuk Konuşmacı) | |
8 | Dış Ticarete Yönelik Devlet Destekleri | World Trade Report 2023 - Re-globalization for a secure, inclusive and sustainable future - Published in 2023 (https://www.wto.org/english/res_e/publications_e/wtr23_e.htm) https://ticaret.gov.tr/ihracat |
9 | Ara sınav | - |
10 | Yeniden Küreselleşme | World Trade Report 2023 - Re-globalization for a secure, inclusive and sustainable future - Published in 2023 (https://www.wto.org/english/res_e/publications_e/wtr23_e.htm) https://ticaret.gov.tr/ihracat |
11 | Uygulama: KOSGEB'den (Türkiye SBA) Destek Talep Edilmesi | https://www.kosgeb.gov.tr https://en.kosgeb.gov.tr/ |
12 | E- ihracat | Ders notları |
13 | Sunumlar | |
14 | Sunumlar | |
15 | Sunumlar | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Sunum notları, güncel haberler, Eun, C.E. and Resnick, B. G. (2009) International Financial Management. Fifth Edition. McGraw-Hill International Edition, Appleyard, D.R. and Field, A.J. (2013) International Economics. Eighth Edition. McGraw-Hill International Edition |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ulusal ve uluslararası yayın yapan gazetelerin haberleri, ekonomik ve finansal veri tabanları |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | - | |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 |
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | - | ||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 | |
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 146 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Ticaret ve finans alanındaki problemleri tanımlayıp analiz ederek çözüm önerileri geliştirir. | |||||
2 | Uluslararası Ticaret ve Finans alanında elde edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
3 | Edindiği eleştirel düşünme yeteneğini kullanarak global piyasalardaki gelişmeleri analiz eder. | X | ||||
4 | Bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanarak finans, ticaret ve ekonomi alanındaki verileri analiz ederek yorumlar. | |||||
5 | Alanına ilişkin yasal düzenlemeler ve uygulamalar konusunda bilgi sahibi olur. | X | ||||
6 | Ticaret ve finans alanında karşılaşılabilecek riskleri öngörüp tanımlar ve bu riskleri yönetecek kararlar alıp uygular. | |||||
7 | Uluslararası Ticaret ve Finans programının gerektirdiği sözel ve sayısal becerileri edinip uygulamada kullanır. | |||||
8 | Ticaret ve finans alanı ile ilgili bilgileri elde edecek, sentezleyecek ve raporlayacak yeterliliğe sahip olur. | X | ||||
9 | Bireysel, takım üyesi veya lideri olarak sorunların çözümüne katkı yapar. | |||||
10 | Alanına ilişkin konuları etik bir bakış açısı ve sosyal duyarlılıkla değerlendirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Uluslararası Ticaret ve Finans ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest